Du kender måske allerede de muligheder og funktioner, som BookVisit tilbyder. Måske er du helt ny bruger af systemet og har brug for lidt tips til, hvordan du for alvor styrker din forretning med dit nye bookingsystem.
Læs med her, hvor Stina fortæller om 3 af de bedste funktioner i BookVisit.
Stina har arbejdet med Visit Groups Citybreak-system i flere år og har fulgt mulighederne for overnatningsstederne fra det tidligere Easy Access-modul til Book Visit. Stina sidder især med BookVisit, som lancerede i 2012, men først kom til Danmark i 2018. I dag arbejder hun primært med implementeringer og support til de af vores partnere, der bruger BookVisit.
BookVisit er en platform, der udvikles løbende: Nye funktioner kommer til, og ældre funktioner tilpasses og opdateres. I løbet af de seneste år er BookVisit blevet opdateret med nye funktioner, som gør systemet endnu mere brugervenligt – både for dig og for dine gæster.
I dette blogindlæg har Stina udvalgt tre funktioner i BookVisit, som hun synes er specielt gode og værdifulde for dig som overnatningsaktør at kende til:
Som overnatningssted har du en god mulighed for at øge din indtjening ved at sælge tilvalgsprodukter ud over dine værelser. Det kan være alt fra chokolade, frugt og champagne på værelset til spabehandlinger, bordreservationer i restauranten og cykelleje. Alt sammen noget, din gæst kan tilføje sin booking og gøre sit ophold endnu bedre.
Tidligere blev tilvalgsprodukter i BookVisit vist enten som inkluderet i værelsesprisen eller præsenteret i en lang liste af valgmuligheder. Middage og spa er oplagte tilvalgsprodukter, men tidligere fulgte en del administration med i forhold til at booke en tid for gæsterne efterfølgende.
Som hotel er det nu muligt at sælge tidsspecifikke tilvalgsprodukter, så gæsten ikke blot booker en middag eller spabehandling men også angiver, hvornår de skal bruge den. En klar fordel ved tilvalgspakkerne er dermed, at de mindsker dit administrationsarbejde betydeligt. Du behøver ikke kontakte gæsten manuelt for at aftale tid til f.eks. en spabehandling eller bordreservation – alt dette klarer gæsten nu selv i bookingflowet.
Med funktionen kan du arbejde med tre ting:
Du kan desuden kapacitetsstyre tilvalgsprodukterne, så du sikrer, at det rette antal pladser udbydes på de korrekte tidspunkter.
Alt afhængigt af hvilket PMS, du benytter, vil de tidsspecifikke tilvalgsprodukter blive tilføjet i dit PMS spa- eller restaurantsystem.
Ændringsfunktionen er en lille men fordelagtig indstilling med store muligheder for både dig og dine gæster. Funktionen giver din gæst mulighed for selv at styre sin egen booking, hvilket til gengæld giver dig mere tid til at interagere med dine gæster.
Før den nye funktion havde gæsten kun mulighed for at annullere sin reservation via reservationsbekræftelsen. Nu kan gæsten også foretage ændringer eller opgraderinger til sin reservation, f.eks. ændre dato og antal af gæster, opgradere værelsestype, tilføje nye tilvalgsprodukter eller ændre bookingen til en pakkeløsning.
Gæsternes ændringsmuligheder afhænger af de bookingvilkår, som de har booket til. Har de f.eks. købt et non-refundable produkt, kan de ikke ændre eller annullere online.
Med BookVisit kan du gøre det fordelagtigt for din gæst at booke sit ophold direkte på din egen hjemmeside – igen og igen og igen. Med et loyalitetsprogram kan du belønne gæsten med gratis overnatning eller gavekort, når de har overnattet et givent antal gange på dit hotel.
Funktionen ’Min Side’ gør det nemmere for gæsten at administrere sine bookinger på egen hånd. Gæsten kan logge ind for at se og administrere sine reservationer – både tidligere og kommende. Hvis du er en del af en kæde, vil gæsten kunne se alle sine reservationer foretaget i kæden.
Min Side er desuden en medlemsside. Når gæsten opretter en konto, accepterer vedkommende samtidigt dine betingelser, og herefter kan du oprette eksklusive kampagner og loyalitetsbonusser, som kun er synlige for dine medlemmer. Medlemsbetingelserne kan eksempelvis være, at gæsten godkender din markedsføring.
Gæsten bliver medlem ved at oprette et login via sin onlinebooking. Du har også mulighed for at skaffe medlemmer ved at sende et link til loginsiden, f.eks. i et nyhedsbrev.
Følg os på LinkedIn for flere opdateringer, historier og nyheder.