O-Ringen

UDFORDRING

O-Ringen er verdens største orienteringsløb og tiltrækker i gennemsnit 15-25 000 deltagere om året. Sammen med familiemedlemmer, venner og team officials kommer der op mod 35.000 besøgende per år. Løbet finder sted på en ny destination hvert år.

Mennesker i alle aldre rejser fra Kina, Schweiz og USA, og fra Kiruna i Nordsverige og Malmö i Sydsverige. Alle for at løbe orienteringsløb.

Deltagerne er alt fra 5 til 95 år og inddeles i forskellige klasser i de fem løbsdage. Man kan deltage uanset om man er eliteløber eller motionist.

O-Ringen har savnet at have større ejerskab om overnatningsudbuddet, selvom de ikke selv faciliterer så meget. Eventet har tidligere oplevet overnatningsudbuddet som en begrænsning for, om man ville deltage i eventet eller ej.

Information

Kunde
O-Ringen
Kundetype
Event
System
Citybreak
"Vores nye platform gør det muligt at tiltrække flere deltagere og specielt udenlandske deltagere, som har haft svært ved at finde overnatning i forbindelse med eventet"
Henrik Boström
Direktør, O-Ringen

Tilgang & Løsning

By Nordiq leverede O-Ringens nuværende online booking. Ønsket var at have så komplet en online booking som muligt: Den skulle indeholde startnummer, overnatning, parkering m.m. Alt for at tilbyde gæsterne den bedste service.

Fra sommeren 2016 kunne O-Ringen tilbyde både privat og kommerciel overnatning på sin hjemmeside.

Der var stor opbakning både blandt lokale som ville udleje sit hus. De lokale overnatningssteder prioriterede også at være tilgængelige på denne platform, på lige fod med Hotels.com og Booking.com

Dette skabte et mangedoblet udbud af overnatningssenge, som man kunne præsentere for det tilrejsende publikum.

Bookingen gik nemmere. Gæsten kunne gennemføre bookinger direkte og købe flere produkter på en gang med én transaktion.

Med den nye online booking blev omsætningen øget markant.

Resultater

O-Ringen har fået samlet alle sine nøgleprodukter og relaterede produkter på samme sted. På den måde forberedes gæsteoplevelsen, da de har nemmere ved at købe alt ét sted.

Det påvirker antallet af deltagere, da fx begrænset information om overnatning tidligere har været et problem. Ligeledes har O-Ringet oplevet en løbende stigning af omsætning per gæst.

Siden 2016 har By Nordiq håndteret alt administration for O-Ringen. Fra indløsningsaftale med banken, betaling til leverandører (hotel med flere) og al kundeservice, der vedrører gæsternes online køb.

Stigning af udbud af overnatningssenge.
Omsætningsstigning på relaterede produkter, såsom overnatning.
Bedre gæsteoplevelse.

Se flere cases

Vil du høre, hvordan andre aktører har haft succes med deres bookingsystem fra By Nordiq? Find flere cases her.

Kontakt os og hør mere

Vil du høre mere om, hvordan vi kan hjælpe dig med at skabe bedre resultater med et skræddersyet bookingsystem?
Send en besked og lad os tage en uforpligtende snak!
  • Et online bookingsystem udviklet til turistbranchen
  • Skab mersalg ved at kombinere salg af egne og andres produkter
  • Øg mængden af direkte bookinger fra besøgende, der besøger din hjemmeside
  • Få en ambitiøs samarbejdspartner med over 20 års erfaring
Send os en besked
Kontakt os i dag, og hør nærmere