Kontakt

Flere direkte bookinger og mindre administrationstid

Danhostel Copenhagen City

Danhostel Copenhagen City har siden 2019 brugt BookVisit som deres online bookingsystem. Siden implementeringen har vandrerhjemmet oplevet en markant øgning i andelen af online bookinger via egen hjemmeside, mens andelen af bookinger via de dyre OTA'ere er faldet.

OM DANHOSTEL COPENHAGEN CITY

Danhostel Copenhagen City er et stort vandrerhjem midt i København med 192 værelser og 1020 senge fordelt på 17 etager. Vandrerhjemmet tilbyder enkelt- og dobbeltværelser, ferielejligheder med eget køkken, men også de typiske fællesværelser med plads til op til 10 overnattende gæster.

Med sin centrale beliggenhed i hjertet af hovedstaden tiltrækker Danhostel Copenhagen City stort set alle typer gæster fra både ind- og udland: Alt fra solorejsende og backpackere til børnefamilier, større grupperejser og lejrskoler vælger hvert år Danhostel Copenhagen City som deres base i København.

I 2019 skiftede Danhostel Copenhagen City online bookingsystem til BookVisit med hjælp fra By Nordiq. Som bekendt var de følgende år fyldt med forhindringer for alle – overnatningsbranchen inklusiv. Heldigvis oplever Danhostel Copenhagen City nu, at gæsterne vender tilbage, og at backpackers igen tør overnatte på fællesværelser med andre gæster.

Information

Kunde
Danhostel Copenhagen City
Kundetype
Overnatning
System
BookVisit
”I 2019 kom 27% af alle vores online bookinger fra vores egen hjemmeside med BookVisit. Og i 2022 indtil videre kommer 42% af alle vores online bookinger fra vores egen hjemmeside med BookVisit. Det er bookinger, vi har hentet direkte fra Booking.com og Expedia”
Michell Kristensen
Booking og revenue manager, Danhostel Copenhagen City

HVORFOR BOOKVISIT?

BookVisit lancerede i 2012, men kom først til Danmark i 2018. Danhostel Copenhagen City var dermed et af de allerførste overnatningssteder i Danmark til at implementere BookVisit som deres online bookingsystem.

Om valget af BookVisit fortæller Michell Kristensen, booking og revenue manager hos Danhostel Copenhagen City:

”Vi ledte efter et online bookingsystem, som var mere brugervenligt end vores gamle løsning. Vi valgte BookVisit, fordi systemet tilbyder en smidig, visuelt flot og brugervenlig online bookingproces. Og så er der en masse funktioner i BookVisit, som vi ikke havde tidligere. Det er funktioner såsom at købe et gavekort, benytte et gavekort, booke flere værelser på samme tid og tilbyde tilkøbsmuligheder. Derfor valgte vi at skifte til BookVisit.”

 

Michell fortæller mere om
Danhostel Copenhagen Citys brug af BookVisit

EFFEKT OG RESULTATER

Efter tre år med BookVisit står effekten af skiftet klart for Danhostel Copenhagen City. Vandrerhjemmet oplever en klar stigning i andelen af online bookinger på egen hjemmeside og samtidigt et fald i bookinger via de dyre OTA’ere.

”I 2019 kom 27% af alle vores online bookinger fra vores egen hjemmeside med BookVisit. Og i 2022 indtil videre kommer 42% af alle vores online bookinger fra vores egen hjemmeside med BookVisit. Det er bookinger, vi har hentet direkte fra Booking.com og Expedia,” fortæller Michell.

Med BookVisits smidige bookingproces og features, har Danhostel Copenhagen Citys personale fået tid til flere og andre opgaver, mens gæsten har fået mulighed for selv at styre sin egen booking online:

”BookVisit tilbyder gæsten mulighed for selv at ændre i sin booking. Det sparer gæsten tid, men det sparer også vores personale tid, fordi gæsten netop selv kan administrere sin booking i stedet for, at vores personale skal gøre det manuelt i backend”, siger Michell.

  • Andelen af bookinger via egen hjemmeside er steget fra 27% til 42%.
  • Andelen af omsætning fra OTA’ere er faldet fra 50% til 29%
  • Mindre manuelt arbejde for personalet i backend.

 

 

FUNKTIONER OG FEATURES I BOOKVISIT

BookVisit tilbyder en række funktioner, der kommer både overnatningsstedet og gæsterne til gode. Vi har spurgt Michell hvilke funktioner og features i BookVisit, der gør forskellen for Danhostel Copenhagen City og deres gæster. Til det peger han blandt andet på:

  • Brugerfladen for gæsten.
    ”Det er nemt at navigere i BookVisit, og det er stort set alle vores gæster, der kan finde ud af det – både danske og udenlandske. Gæsten kan booke sit værelse hurtigt og med få klik. I dag handler alt om, hvor mange klik du har, for at kunden gider bruge din online booking” uddyber Michell.
  • Tilbud og kampagner.
    ”Vi benytter os meget af tilbud, kampagner og flash sales til at drive gæsterne over på vores egen hjemmeside. At bygge hele setuppet omkring tilbud og kampagner er nemt og meget brugervenligt for os i backend. Og så kan vi hele tiden følge flowet og aflæse resultaterne i statistikker”, fortæller Michell.
  • Det grafiske udtryk.
    ”Designet, præsentationen af vores produkter over for kunden og alle funktionaliteterne i systemet ser bedre ud, end vi tidligere har oplevet. Det er som om, det smager lidt bedre, end det gjorde før” beskriver Michell.

 

Danhostel Copenhagen City benytter sig desuden også af en række integrationer til BookVisit såsom Google Hotel Ads og LiveRate for at synliggøre sig og tiltrække endnu flere gæster.

Læs mere om Danhostel Copenhagen Citys brug af Google Hotel Ads i vores artikel Google Hotel Ads: En positiv forskel for overnatningsstedernes bundlinje.

 

 

IMPLEMENTERINGEN AF BOOKVISIT

For nogle kan et digitalt skift og implementeringen af et nyt bookingsystem lyde svært og udfordrende. Men Danhostel Copenhagen City ser tilbage på en smidig implementering af BookVisit. Og allerede et halvt år senere kunne vandrerhjemmet se en tydelig stigning i sin omsætning.

”Vi havde en lille opstartsperiode, hvor vi skulle have sat vores systemer sammen, og det tog ikke ret lang tid. At få gæsten til at vænne sig til at bruge en ny platform hos os gik faktisk ret hurtigt. Allerede efter et halvt år havde vi en højere omsætning, end vi havde med det gamle bookingsystem. Så vi kunne hurtigt mærke en forskel, og nu kan vi se hele effekten af det”, afslutter Michell Kristensen fra Danhostel Copenhagen City.

"BookVisit tilbyder gæsten mulighed for selv at ændre i sin booking. Det sparer gæsten tid, men det sparer også vores personale tid, fordi gæsten selv kan administrere sin booking i stedet for, at vores personale skal gøre det manuelt."
Michell Kristensen
Booking og revenue manager, Danhostel Copenhagen City
Se flere cases

Vil du høre, hvordan andre aktører har haft succes med deres bookingsystem fra By Nordiq? Find flere cases her. 

Kontakt os og hør mere
Vil du høre mere om, hvordan vi kan hjælpe dig med at skabe bedre resultater med et skræddersyet bookingsystem?

Send en besked og lad os tage en uforpligtende snak!
Et online bookingsystem udviklet til turistbranchen
Skab mersalg ved at kombinere salg af egne og andres produkter
Øg mængden af direkte bookinger fra besøgende, der besøger din hjemmeside
Få en ambitiøs samarbejdspartner med over 20 års erfaring
Send os en besked
chevron-down
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram